Wyznacz Cel

Jasno określ swoje oczekiwania

Określenie Celu strony internetowej

Planowanie serwisu WWW należy rozpocząć od określenia głównych celów, dla których tworzona jest strona, sklep lub serwis internetowy. Określenie tego parametru jest stosunkowo łatwe, natomiast stanowi klucz do wszystkich dalszych działań. Przykładowe cele stawiane serwisom internetowym:

  • sprzedać jak najwięcej produktów w sklepie
  • pozyskać jak najwięcej klientów sklepu
  • strona ma być chlubną wizytówką naszej firmy
  • ma za zadanie prezentację dokonań naszej firmy
  • ma być gwarantem wiarygodności naszej firmy
  • nakłonić do pozostawienia kontaktu e-mail
  • nakłonić, aby klient zadzwonił na wskazany numer naszej infolinii
  • nakłonić do zapisania się na newsletter
  • nakłonić, aby założył konto w naszym serwisie internetowym
  • sprawić, aby rzetelnie wypełnił ankietę
  • wygenerować jak największy ruch w naszym serwisie internetowym
  • wygenerować jak najwięcej pobrań z naszego serwisu internetowego
  • nakłonić do kliknięcia w baner, lub reklamę typu adWords
  • zachęcić do kliknięcia facebook'owego like'a
  • zachęcić do zainteresowania serwisem swoich znajomych
  • zachęcić do dodania do ulubionych
  • zachęcić do ustawienia jako stronę startową

Błędne określenie celów

  • zainteresować klienta naszą ofertą
    i co dalej... ? powinien kupić, zadzwonić, pozostawić kontakt... należy określić dokładny cel
  • sprawić, żeby uznał naszą stronę za atrakcyjną
    super, że uznał... ? powinien pozostawić tego dowód, w postaci like'a, założenia konta, zapisanie się na newsletter, wykonania telefonu do Ciebie, zakupu, określ dokładny cel
  • sprawić, aby ją zapamiętał i potem na nią wrócił
    klient, który nie wykona, żadnej akcji na Twojej stronie, już na nią prawdopodobnie nie wróci, powodów może być wiele: ciągły brak czasu, trudność w odnalezieniu w wyszukiwarce, zainteresowała klienta strona konkurencji... Zachęć klienta do działania TERAZ: zadzwoń, napisz, zarejestruj się, kup, weź udział, zrób to i to....

ZMUŚ DO WYKONANIA AKCJI

Mając na uwadze wcześniej wyznaczone cele, nakłoń klienta do wykonania odpowiedniej akcji. Jej realizacja jest miarą sukcesu Twojej witryny internetowej. Wszystkie działania i zabiegi marketingowe powinny służyć tylko i wyłącznie założonym celom. Nakłoń klienta do działania TERAZ. Nie pozwól klientowi odłożyć tego na później.

 

Internauci często wpadając na stronę, przeglądają ją bardzo pobieżnie i w pośpiechu, zachowanie takie jest powszechne. Często uzyskując szukaną informację opuszcza stronę i klient na wyciągnięcie ręki okazuje się stracony. Twój serwis internetowy powinien wprost zachęcić go do wykonania jakiejś akcji, nawet jeśli trafił na Twoją stroną w innym celu.