Tworzenie grafiki WWW

Tworzenie grafiki WWW, jest bardzo szczególnym typem kreacji graficznej. Oprawa graficzna musi przyciągać uwagę, zapadać w pamięci oraz wyróżniać się na tle stron konkurencji. Zarazem pamiętać należy, o tym, aby oprawa graficzna, animacje, "wodotryski" nie odwracały uwagi klienta od treści strony internetowej. 

 

Oprócz walorów estetycznych, grafika serwisu internetowego musi również pełnić funkcję intuicyjnej nawigacji. Szata graficzna ma za zadanie ułatwienie użytkownikowi jak najszybsze dotarcie do szukanej informacji. 

Grafik tworząc layout strony internetowej, musi pamiętać o przyzwyczajeniach i standardach przyjętych w internecie. Strony internetowe to specyficzna forma prezentacji danych. Użytkownik strony internetowej odwiedza ją w konkretnym celu. Możliwość osiągnięcia tego celu musi otrzymać na "tacy". W przeciwnym wypadku, opuści stronę i kliknie kolejną pozycję w wyszukiwarce naszej konkurencji.

Nie czytamy treści stron internetowych, my je tylko przeglądamy. NIKT z nas, nie czyta treści stron internetowych "od dechy do dechy", czytamy wyłącznie te informacje, których potrzebujemy w danej chwili. Nikt nie czyta kolejno każdej strony w całości, aby wreszcie natknąć się na szukaną informację. Należy dostarczyć użytkownikowi "narzędzia", które umożliwią mu jak najszybsze dotarcie do interesujących go treści.

 

Myślenie w internecie boli. Zbyt długie pozostawienie użytkownika z jakimkolwiek problemem, spowoduje jego zniechęcenie, wywoła negatywne emocje, a ostatecznie klient opuści Twoją strony. Nie każ myśleć swoim klientom. Główną zaletą internetu jest możliwość szybkiego dotarcia do szukanej informacji, w przeciwnym razie nadal korzystalibyśmy z książek, tradycyjnych bibliotek, regałów, katalogów...

Tworzenie grafiki WWW, jest pojęciem bardzo szerokim, obejmuje kilka głównych etapów działań. Projektując grafikę dla serwisów internetowych, trzeba pamiętać o jej podstawowych funkcjach uwzględniając wszystkiej jednocześnie:

  • przyciągnięcie uwagi
  • wyróżnienie, indywidualność
  • zapaść w pamięci
  • łatwość w odbiorze
  • funkcjonalność
  • ergonomia
  • intuicyjność