Pozycjonowanie strony WWW

Wysoka pozycja w wyszukiwarce to klucz do sukcesu!

Wysoka pozycja strony internetowej w wyszukiwarce Google przekłada się niewątpliwie na popularność Twojego serwisu internetowego. Jest to najtańsza forma reklamy w internecie, której skuteczność może przebijać jakiekolwiek inne formy promocji. Co ciekawe, nie musi wiązać się z poniesieniem dodatkowych kosztów. Wystarczy, że osoba zarządzająca stroną będzie to robiła w sposób staranny, rzetelny, kierując się kilkoma podstawowymi zasadami pozycjonera.

Od czego zależy wysoka pozycja w Google

Aby zrozumieć zasadę działania wyszukiwarki Google, które decydują o kolejności w wynikach wyszukiwania, należy odpowiedzieć sobie na kilka prostych pytań:

 

  • W jaki sposób wyszukiwarka Google odniosła taki sukces?
    Ponieważ ta wyszukiwarka jest najlepsza.
  • Co sprawia, że Google jest najlepszą wyszukiwarką?
    Ponieważ wyniki wyszukiwania są najbardziej trafne.
  • Co to znaczy?
    Wyszukiwarka Google wyświetla wyniki wyszukiwania w sposób satysfakcjonujący największą liczbę internautów (w Polsce niemalże 100%)

 

Algorytm Google, jest w taki sposób skonstruowany, aby w wynikach wyszukiwania na czołowych pozycjach znalazły się serwisy, z punktu widzenia internauty najbardziej wartościowe.

To właśnie ta nieprawdopodobna trafność zasugerowanych wyników wyszukiwania, jest fundamentem sukcesu wyszukiwarki Google. W przeciwnym razie użytkownicy korzystali by chętniej z innych wyszukiwarek, takich które dostarczą im lepszych wyników wyszukiwania, takich które będą dla nich bardziej trafne i przydatne.

 

Mechanizmy wyszukiwarki Google nieustannie są rozwijane w jednym celu: Aby dostarczać swoim użytkownikom jak najbardziej satysfakcjonujących wyników wyszukiwania na na zadane słowa kluczowe. 

 

Algorytm wyszukiwarki Google jest najbardziej strzeżoną tajemnicą firmy. Osoby zajmujące się pozycjonowaniem, prześcigają się w zgłębieniu tej tajemnicy jedynie poprzez empiryczne doświadczenia. Google chroni tego algorytmu, aby uniknąć masowo stosowanego sztucznego podkręcania pozycji witryn.

 

O ile zasady pozycjonowania zmieniają się na okrągło. To główna idea wyszukiwarki pozostaje bez zmian, od samego jej początku istnienia. Google dąży do zapewnienia swoim użytkownikom jak najlepszego wyniku wyszukiwania, takiego który będzie jak najbardziej trafny i przydatny z punktu widzenia korzystającego z jej zasobów.

Pozycjonowanie zależy od treści

Atrakcyjna treść na stronie = wysoka pozycja w google

To właśnie treść strony internetowej w największym stopniu decyduje o tym, w jaki sposób będzie postrzegało naszą witrynę Google. Treść witryny jest jej wartością. Im strona będzie bardziej atrakcyjna dla internautów, tym chętniej Google będzie ją "polecało" swym użytkownikom w swoich wynikach wyszukiwania.

 

Należy pamiętać, że w przypadku pozycjonowania treść ma szersze znaczenie niż to potoczne. Treść strony WWW to również odpowiednio oznaczone nagłówki, akapity, formatowanie krojów czcionek, sieć linków, menu, zdjęcia, formularze, animacje, metatagi.

 

Upewnij się przed wyborem systemu CMS, czy generowany przez niego kod HTML jest zgodny z regułami Google !!!

 

Pamiętaj o unikalności treści zamieszczanych na stronie internetowej. Roboty Google bardzo szybko są w stanie wychwycić treści, które zostały skopiowane z innych stron. Skopiowanie tekstów z innej strony internetowej będą z punktu widzenia Google bezużyteczne. Nie będą w żaden sposób pozytywnie wpływały na pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. W skrajnych  przypadkach, plusa dostanie witryna, z której treść została pobrana, co może przysłużyć się naszej konkurencji.

Linki do strony internetowej

Kolejnym parametrem pozytywnie wpływającym na naszą pozycję w wynikach wyszukiwania google jest Page Rank. Czyli wartość liczbowa określająca ilość oraz jakość linków kierujących na naszą stronę internetową z zewnętrznych witryn. Im więcej linków znajdzie się w sieci kierujących na naszą stronę internetową, tym wyższy Page Rank osiągnie nasza strona internetowa. 

 

Z punktu widzenia Google, skoro do naszej strony kieruje dużo linków z zewnętrznych serwisów internetowych, to znaczy, że jej treści zasługują na uwagę. Skoro naszą witrynę chętnie poleca się na innych stronach umieszczając link do niej, dla google oznacza to, że strona jest wartościowa, chętnie odwiedzana, przeglądana, czytana i cytowana. Taka strona pojawi się na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

 

Duże znaczenie ma również Page Rank strony, na której znajduje się ten link. Jeśli onet.pl zamieści na stronie głównej link do naszej witryny, będzie on znacznie bardziej wartościowy niż link zamieszczony przez zaprzyjaźnioną firmę. Dlatego duże znaczenie dla Page Rank ma "jakość odwołań".